نماد سایت کنزا صنعت الموت

کاربرد سیستم ارت الکترونیکی در حفاظت از دستگاه های ماینر

در این مطلب به کاربرد سیستم ارت الکترونیکی در حفاظت از دستگاه های ماینر پرداخته ایم.اکثر افرادی که در کشور ما مشغول به ماینینگ ارزهای دیجیتال هستند، از شبکه برقی بهره می برند که مشکلات زیادی می تواند بهمراه داشته باشد. ماینر یک سیستم یا سرور کامپیوتری قدرتمند و گرانقیمت است. هر وسیله برقی نیاز به ارتینگ و اتصال زمین مناسب دارد، هدف اول از ارتینگ در تجهیزات برقی، حفاظت از برقگرفتگی است، هدف ارتینگ در سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر و الکترونیک، فراتر از حفاظت از برقگرفتگی است.

مشکلاتی مانند نوسانات ولتاژی برق، الکتریسیته ساکن، نشتی جریان، اتصال برق به بدنه تجهیزات و خطاهایی از این دست، می تواند علاوه بر برقگرفتگی اشخاص، باعث آسیب ها و خسارت های جدی در سیستمهای کامپیوتری شود. آسیب در دستگاه های کامپیوتری گرانقمیت مانند ماینر علاوه بر آسیب های سخت افزاری ، ماینر را از کار انداخته و سود حاصل را نیز کاهش می دهد، دستگاه های ماینر بصورت شبانه روزی کار می کنند در نتیجه فشار کاری زیادی را تحمل می کنند و در مقابل مشکلات برقی بسیار آسیب پذیر هستند.

وجود نوسان برق ،نشتی جریان برق، الکتریسیته ساکن و ولتاژ اضافی سبب می شود جریان برق به صورت یکنواخت به ماینر نرسد. نبود جریان یکنواخت برق سبب می شود ماینرها مشکلات اساسی برای انجام عملیات ماینینگ داشته باشند، این موضوع سبب کاهش بازدهی دستگاه های استخراج ارز دیجیتال هم می شود. پس شما به سیستم هایی حفاظتی احتیاج دارید که به خوبی بتوانند از دستگاه‌ ماینر در برابر مشکلات برقی، حفاظت به عمل آورند. البته یکی از  مهمترین مشکلات، به ویژه در کشور ما عدم ارتینگ یا اتصال به زمین می باشد. شاید پیش خودتان بپرسید ارت الکترونیکی یا اتصال به زمین چه تاثیری در عملکرد دستگاه ماینر دارد. قطعاً شما هم به خوبی می دانید که استخراج رمزارز نیاز زیادی به برق دارد و دستگاه ماینر هم برای این کار مجبور است جریان برق زیادی را مصرف نماید و این موضوع سبب ایجاد و القاء حجم زیادی از الکتریسیته ساکن در بدنه ماینر یا محیط اطراف آن می شود. در این شرایط اگر شما از سیستم ارتینگ الکترونیکی ماینر استفاده نکنید، مشکلات زیادی خواهید داشت. در واقع زمانی که شما دستگاه را لمس کنید ممکن است الکتریسیته یا برق موجود در بدنه ماینر از طریق بدن شما یا دیگر دستگاه ‌های متصل به آن تخلیه شود. تخلیه حجم زیادی از الکتریسیته سبب آسیب به هش برد و پاور دستگاه می شود. ضمناً تخلیه حجم زیادی از الکتریسیته ساکن بدنه ماینر در بدن شما، آسیب های زیادی برای سلامتی شما هم خواهد داشت. پس بهتر است از دستگاه ارت الکترونیکی برای حفاظت از خود و ماینر بهره ببرید و با سرمایه و سلامتی خودتان بازی نکنید.

ارت الکترونیکی

 

انواع مشکلات برقی ماینر

مشکلات برقی که در بخش ابتدایی خدمت شما بیان کردیم مشکلات مهم ماینر ها بودند و تاثیر مستقیم در آنها دارند. اما با این حال دستگاه ماینر و دیگر دستگاه ‌های الکترونیکی مشکلات برقی متداولی هم دارند که برخی از آنها را با هم بررسی می کنیم:

با توجه به اینکه دستگاه ماینر در میان تجهیزات پرمصرف برقی قرار می گیرد، اضافه ولتاژ می تواند تهدید جدی برای آن باشد. اضافه ولتاژ مشکلی در شبکه برق است که بیشتر از خطوط انتقال برق و به دلیل برخی مشکلات مانند صاعقه و برخورد کابلهای برق بدلیل طوفان اتفاق می افتد. معمولاً اضافه ولتاژها سبب بروز قوس الکتریکی می شوند که این قوس اگر به صورت داخلی رقم بخورد حتی خطر انفجار و انهدام تجهیزات را هم به همراه دارد. ارت الکترونیکی شرکت کنزا صنعت، با فیلتر نویزها و اضافه ولتاژ های ناگهانی برق، از آسیب به اشخاص و ماینر جلوگیری می نماید.

نشتی جریان یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه های الکترونیکی است. زمانی که جریان عبوری از سیم های فاز و نول با هم متفاوت باشد، اختلاف جریان ایجاد شده بین آنها را نشتی جریان می گویند که خطراتی بسیاری را بهمراه دارد. نشتی جریان علاوه بر ایجاد خطر برای اشخاص، می تواند به قطعات حساس سیستمهای کامپیوتری مانند پردازنده و کارت های گرافیک آسیب جدی وارد نماید. با استفاده از دستگاه ارت الکترونیکی می توان از آسیب به دستگاه های ماینر در زمان نشتی جریان برق، جلوگیری نمود.

در مورد الکتریسیته ساکن در بخش ابتدایی مفصل صحبت کردیم. علاوه بر خطراتی که در بخش ابتدایی گفتیم، مشکلاتی مثل خرابی قطعات حساس الکترونیکی، برق گرفتگی، ایجاد انفجار و اشتعال در محیط های مستعد و … از دیگر ایرادات این پدیده برقی هستند.

 

 

آشنایی با دستگاه ارت الکترونیکی و مزایا و خصوصیات آن

در بخش های قبلی در مورد موضوع ارت الکترونیکی نکاتی خدمت شما بیان کردیم. احتمالاً این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده است که ارت الکترونیکی چیست. سیستم ارتینگ ماینر، یک‌دستگاه اتصال به زمین می باشد که اهداف زیادی از طراحی آن وجود داشته است. این سیستم توسط کارشناسان شرکت کنزا صنعت الموت اختراع، طراحی و تولید شده است. استفاده از این سیستم مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

انتخاب مدل سیستم ارت الکترونیکی مناسب ماینر

دستگاه ارت الکترونیکی بصورت سری با دستگاه های ماینر نصب می شود، به این معنی که برق ابتدا وارد دستگاه ارت الکترونیکی شده و سپس تغذیه دستگاه ماینر از خروجی ارت الکترونیکی تامین می شود، ارت الکترونیکی به این طریق مدیریت برق ماینر را انجام داده و خطاهای برقی را قبل از ورود به دستگاه ماینر فیلتر یا تخلیه می نماید.

در نتیجه دستگاه ارت الکترونیکی بر اساس میزان نهایی مصرف دستگاه ماینر استفاده می شود، به بیان دیگر است نیاز است مجموع مصرف انرژی الکتریکی ماینرها را محاسبه نماییم، از طرفی اگر قرار باشد جهت حفاظت از چند ماینر یک دستگاه ارت الکترونیکی استفاده شود، علاوه بر حداکثر مصرف بر اساس توان(وات) یا آمپر ، تکفاز یا سه فاز بودن برق اصلی متصل به ماینرها را تعیین نماییم.

بعنوان مثال جهت یک دستگاه ماینر تکفاز با توان 3200 وات یک دستگاه ارت الکترونیکی مدل  ATM VERSION LEVEL1 کافی است

ارت الکترونیکی ATM VERSION L1

جهت چند دستگاه با حداکثر مصرف 30 آمپر بر روی هر فاز (در مجموع سه فاز 90 آمپر) یک دستگاه ارت الکترونیکی سه فاز 32 آمپر کفایت می نماید.

 

جمع‌بندی

فعالیت در حوزه ماینینگ بسیار جذاب است، اما نیاز به رعایت برخی اصول دارد. در صورت عدم رعایت اصول لازم، ممکن است دستگاه ‌های شما آسیب ببینند و یا سودآوری شما بسیار کم شود. ماینر یک دستگاه الکترونیکی ساده نیست.

در طول مطلب توضیحاتی در مورد ارت الکترونیکی خدمت شما بیان کردیم. در مجموع باید بگوییم این دستگاه نوعی سیستم حفاظتی است که بر اساس اتصال به زمین جهت مقابله با خطرات مختلف رایج در دستگاه های الکترونیکی عمل می کند. یکی از کاربردهای مهم این دستگاه برای حفاظت از ماینر، لزوم استفاده از آن برای تخلیه الکتریسیته ساکن و حفاظت از آن در مقابل نشتی جریان است. این دستگاه می ‌تواند از طریق مدار فرمان، میزان ولتاژ بدنه نسبت به زمین را کنترل کرده و مانع از بروز خطرات و به سبب آن مشکلات برای ماینر شود. مجموعاً می توان گفت استفاده از دستگاه ارت الکترونیکی شرکت کنزا صنعت با توجه به مزایا، خصوصیات و کاربردهایی که دارد برای فعالان دنیای کریپتوکارنسی لازم و ضروری است. برای کسانی که هزینه زیادی برای عملیات ماینینگ می کنند و از طریق به دست آوردن ارزهای دیجیتال سرمایه ارزشمندی هم خواهند داشت، طبیعتا عاقلانه است جهت مراقبت از سلامتی خود، تجهیزات و سرمایه شان به تجهیزات حفاظتی مثل ارت الکترونیکی هم توجه داشته باشند.

 

 

خروج از نسخه موبایل