راهنمای نصب و راه اندازی سیستم ارت الکترونیکی مدل : ATM VERSION LEVEL1

راهنمای نصب و راه اندازی سیستم ارت الکترونیکی

مدل : ATM VERSION LEVEL1

ارت الکترونیکی

ارت الکترونیکی سیستمی حفاظتی است که توسط کارشناسان شرکت کنزا صنعت الموت اختراع و به شماره 46660 در سازمان ثبت اختراعات و مالکیت معنوی به ثبت رسیده است و کلیه امتیازات مادی و معنوی آن بنام شرکت کنزا صنعت الموت می باشد.

ارت الکترونیکی سیستمی حفاظت است که اشخاص را از برقگرفتگی و تجهیزات و دستگاه های حساس و گرانقیمت کامپیوتری و الکترونیکی را در مقابل آسیب و سوختگی ، حفاظت می نماید.

ارت الکترونیکی مدل EES-ATM VERSION LEVEL 1

این مدل از خانواده ارت الکترونیکی ، مناسب جهت تجهیزات با حداکثر توان 3000  وات و حداکثر آمپر کشی 15 آمپر می باشد. قطعات این مدل از معتبرترین شرکت های جهان تامین می شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این مدل تاکنون جهت ارت و حفاظت صدها خودپرداز با مالکیت بانک، سیستم های حساس پزشکی، سیستمهای مخابراتی و کامپیوتری در سازمان های و شرکت های معتبر نصب و راه اندازی شده است و توانسته علاوه بر حفاظت از اشخاص و تجهیزات حساس، بهره وری سیستمهای کامپیوتری و الکترونیکی را افزایش دهد. بخشی از رزومه تصویری نصب ارت الکترونیکی

ابزار نصب:

  1. فاز متر.
  2. ولتمتر کالیبره شده.
  3. ابزار شامل کاتر، پیچ‏گوشتی ، سیم‏چین، دریل.
  4. سیم شماره 2.5 به میزان لازم.
  5. پیچ سر مته کوچک.

ملحقات:

1–    پریز AC Power Plugs & Sockets British Type معروف به پریز MK .

2-   قوطی

3-   کابل برق با سرکابل MK و مجهز به سیستم تشخیص جهت فاز نول.

4-   درب محافظ فاز و نول.

5-   سیم ارت بطول دو متر.

6-   دستورالعمل نصب و راه‏اندازی دستگاه.

در تصویر ذیل با ملحقاتی که به همراه این مدل ارائه می‏گردد،آشنا می‏شوید.

روش نصب و راه اندازی

مرحله اول: نصب و راه اندازی پریز سه شاخه

به همراه ارت الکترونیکی مدل ATM VERSION LEVEL1 یک پریز سه شاخه (معروف به پریز MK) ارسال می شود، ابتدا نیاز است این پریز را به برق محل نصب متصل نماییم.

این پریز سه پین دارد که با حروف N(نول)، L(فاز) و E(ارت) مشخص شده اند:

  1. اتصال پین ارت با استفاده از سیم با حداقل سطح مقطع 2.5 میلیمتر مربع به بدنه و ستون فلزی ساختمان یا چاه ارت قدیمی یا میله راد
  2. اتصال نول محل نصب به پین نول(N) پریز.
  3. اتصال فاز محل نصب به پین فاز (L) پریز.

نکته:

1-سیستم ارت الکترونیکی کنزا صنعت مجهز به سیستم تشخیص زمین است و در صورتیکه پین ارت به زمین متصل نشود، دستگاه ارت الکترونیکی روشن نخواهد شد.

2-سیستم ارت الکتورنیکی کنزا صنعت مجهز به سیستم تشخیص فاز و نول است، در صورتیکه محل سیم های فاز و نول به درستی نصب نشده باشد، ارت الکترونیکی روشن نخواهد شد.

مرحله دوم:

بهمراه ارت الکترونیکی مدل ATM VERSION LEVEL1 یک کابل پاور ارسال می گردد که یک سمت آن متصل به ارت الکترونیکی است و سمت دیگر آن متصل به سرکابلی سه شاخه است. سرکابلی را به پریزی که در مرحله قبل بر روی دیوار نصب کرده اید، متصل نمایید.

در صورتیکه مرحله اول به درستی انجام شده باشد با قرار گرفتن کلید پاور در حالت روشن یا ON، سیستم ارت الکترونیکی روشن خواهد شد.

مرحله سوم: اتصال مصرف کننده به ارت الکترونیکی

در این مرحله مصرف کننده اصلی را به ارت الکترونیکی متصل نمایید، برای این منظور دو شاخه آنرا به پریز دو شاخه موجود بر روی ارت الکترونیکی متصل نمایید.

نکته:

در صورتیکه یو پی اس در محل موجود باشد، ورودی برق یو پی اس را به پریز خروجی ارت الکترونیکی متصل نمایید و سپس مصرف کننده نهایی را به یو پی اس متصل نمایید، در نتیجه برق ابتدا وارد ارت الکترونیکی و سپس وارد UPS و در نهایت وارد مصرف کننده خواهد شد.

مرحله چهارم: اتصال سیم ارت اضافه به مصرف کننده

بهمراه دستگاه ارت الکترونیکی مدل ATM VERSION LEVEL1،  سیم ارت بطول تقریبی1.5 متر ارسال می شود، یک سر سیم ارت به پین های ارت اضافی که با نام PEN مشخص هستند، متصل است، سمت دیگر سیم را یکی از پیچ های بدنه دستگاه مصرف کننده نهایی، متصل نمایید.

مرحله پنجم: تست

در این مرحله ولتاژ های نقاط و بخش های مختلف مصرف کننده را اندازه گیری می نماییم. بعنوان مثال در یک دستگاه خودپراز بانکی بخش های مختلف می تواند بدنه دیسپنسر، بدنه صفحه کلید مشتری(EPP)، بدنه پی سی یا کیس خودپرداز و بدنه کارتخوان می باشد.

1-اختلاف ولتاژ مابین بدنه های مختلف مصرف کننده با نول شبکه برق اندازه گیری شود. عدد اندازه گیری با ولتاژ کمتراز 0.5V مناسب است و در صورتیکه یو پی اس در مسیر نصب وجود داشته باشد، ولتاژ کمتر از 3V مناسب می باشد.

2-اختلاف ولتاژ بین بدنه مصرف کننده و بدنه فلزی ساختمان در اطراف مصرف کننده، اندازه گیری شود. عدد اندازه گیری با ولتاژ کمتراز 5V مناسب است.

نگهداری:
  1. اختلاف ولتاژ بدنه مصرف کننده و نول شبکه برق را ماهانه بررسی نمایید.
  2. اختلاف ولتاژ بدنه مصرف کننده و زمین لوکال را ماهانه بررسی نمایید.
  3. در صورتیکه میزان اختلاف ولتاژ های اندازه گیری شده عدد بالایی را نشان دهد، با شرکت کنزا صنعت الموت تماس حاصل فرمایید.
  4. در صورت وجود هر گونه مشکل با شرکت کنزا صنعت الموت در تماس باشید.

تماس با شرکت کنزا صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.