نماد سایت کنزا صنعت الموت

مزایای المنت های غوطه ور

مزایای المنت های غوطه ور

گرمایش مخزن در صنعت بسیار مهم است، المنت های غوطه ور جهت جلوگیری از یخ زدگی مایعات، ثابت نگاه داشتن دمای مایعات در دمای دلخواه و مورد نظر ، جلوگیری از آسیب به مایعات، نگهداری مایعات و حفظ شرایط ایمنی مواد اولیه کاربرد فراوان دارند. المنت های غوطه ور کاربردهای فراوانی در ذخیره، نگهداری و تولید محصولات دارند، برخی از مهمترین مزایای المنت های غوطه ور را می توان به شرح ذیر بیان نمود:

المنت های غوطه ور در انتقال گرما و حرارت بسیار عالی عمل می کنند و از انرژی بطور مناسبی استفاده می کنند. استفاده از آنها ارزان ترین و مناسبترین روش در گرم نمودن مایعات بدون تغییر در خصوصیات آنها، می باشد.

المنت های غوطه ور نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند و از این نظر مقرون به صرفه هستند، می توان از آنها در طول شبانه روز بطور مداوم استفاده نمود. از آنجا که تعداد قطعات آنها کم است در نتیجه نیاز به تعمیر در آنها نیز کاهش می یابد و نرخ خرابی در آنها کم است. المنت های غوطه ور نیاز به تمیزکاری و سرویس خاصی ندارند.

شاید تنها مشکل آنها، واکنش شیمیایی با مایعات و تشکیل کلیست و رسوب  بر روی آنها باشد که باعث خوردگی آنها می شود. در برخی از مایعات و در برخی از آبها آسیب به المنت غوطه ور زیاد می باشد. این مشکلات باعث کاهش بهره وری المنت شده و باعث می شود روند گرم نمودن مایعات، کندتر شود و در نتیجه مصرف انرژی افزایش یافته و از طرفی تاخیر در کار بیشتر شود.

المنت رطوبتی هوشمند“ نوعی از المنت های غوطه ور است که جهت گرم نمودن آب کاربرد دارد و یکی از مهمترین خصوصیات آن استفاده از سیستم ارتعاش الکتریکی و ضد رسوب است که باعث می شود خورندگی در آن به ندرت اتفاق بیافتد و در هر نوع آب، شور یا شیرین و تصفیه شده یا تصفیه نشده، کاربرد دارد.” المنت رطوبتی هوشمند” توسط کارشناسان شرکت کنزا صنعت طراحی و تولید شده است.

امروزه انواع المنت های غوطه ور طراحی شده است که دارای تنوع زیاد در مدل های مختلف جهت کاربرد در محیط های صنعتی مختلف و همچنین مایعات مختلف می باشند و انعطاف و انطباق زیادی در صنایع مختلف دارند، این مورد از مزیت های مهم المنت های غوطه ور می باشد.

المنت های غوطه ور مستقیما با موادی که نیاز به گرم کردن آنها می باشد، در ارتباط هستند، در نتیجه با سرعت بیشتری نسبت به گرم نمودن مایعات عمل می کنند. استفاده از آنها سرعت کار گرم نمودنم مخازن یا مایعات درون آنها را افزایش می دهد. هدف از انتقال مستقیم حرارت این است که ماده یا مایع مورد نظر به سرعت به دمای مورد نیاز برسد.

المنت های غوطه ور از دقت و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به گزینه های گرمایش دیگر در رساندن دمای ماده یا مایع به میزان مورد نظر، برخوردار هستند. ویژگی گرمایش مستقیم این مزیت را برای آنها ایجاد می کند که مایع را دقیقا به دمای مورد نظر برسانیم. با توجه به اینکه انتقال گرما بطور یکنواخت انجام می شود، این تضمین وجود دارد که دمای کل مایع، بطور یکنواختبه دمای مورد نظر برسد.

دقت دکا در برخی صنایع مانند صنعت غذا و دارو بسیار حیاتی است، دمای بیش از حد یا عدم یکنواختی آن در کل مخزن می تواند باعث آسیب به مواد شود. در بسیاری از مواد نیاز داریم دما بر روی درجه خاصی ثابت بماند و این یک ضرورت است، بعنوان مثال محیط ها و مواد قابل احتراق به دماهای خاصی نیاز دارند. از طرفی سرعت رساندن مایعات به دمای مورد نظر و اندازه گیری دقیق آن، باعث کاهش مصرف انرژی می شود. برای نمونه در هنگام حفاظت در مقابل یخ زدگی، المنت های غوطه ور باید در دمای مناسب و فقط در زمان کاهش ئما از حد تعیین شده کار کنند، در نتیجه هر چه اندازه گیری دما دقیقتر باشد، المنت دفعات کمتری بکار می افتد.

طراحی المنت ها معمولا بصورتی است که نصب آنها براحتی انجام می‏شود، راحتی نصب باعث اطمینان بیشتر و احتمال اشتباه کمتر است و خرابی یا تلفات در زمان نصب و سرویس کاهش می یابد.

المنت های جانبی ساده ترین نصب را دارند که حتی می توان در هنگام کار و بدون تاخیر و نوقف در کار، نسبت به نصب یا تعویض یا سرویس و تعمیر آنها اقدان نمود. همچنین می توان از آنها در چند مخزن بصورت چرخشی استفاده نمود. از طرفی المنت خهای فلنجی و رزوه ای بدلیل اینکه نیاز است به مخزن جوش داده شوند یا پیچ شوند، زمان بیشتری جهت نصب نیاز دارند و در زمان نصب و تعویض یا سرویس کار متوقف می شود ولی در هر صورت نصب آنها نیز سریع و راحت انجام می شود.

یکی از نگرانی های اصلی صنایعی که نیاز به گرما دارند، ایمنی است. المنت های غوطه ور با توجه به خصوصیات‏هایی مانند عدونیاز به شعله، احتراق و جرقه و همچنین عدو تولید دوئد و عدو نیاز به اگزوز، ایمنی بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارند. المنت های غوطه ور صدای ناهنجار تولید نمی کنند و تقریبا بدون صدا هستند و آلودگی صوتی ندارند.

بسیاری از روشهای رایج گرمایش بر اساس استفاده از نوعی سوخت طراحی شده اند، المنت های غوطه ور از برق تغذیه می کنند و آلایندگی ندارند و در نتیجه زباله و آلاینده تولید نمی‏کنند و سازگار با محیط زیست هستند. این خصوصیت باعث شده است تا المنت های غوطه ور استفاده روزافزون داشته باشند.

نتایج:

 

خروج از نسخه موبایل