انواع المنت های غوطه ور

انواع المنت های غوطه ور

المنت های غوطه ور بطور کلی به دو گروه گرمایش مستقیم و گرمایش غیر مستقیم تقسیم بندی می شوند، یعنی آنهایی که مستقیما با مایع در ارتباط هستند و یا بصورت غیر مستقیم مایع را گرم می ‏کنند. المنت های غوطه ور بیشتر بر اساس نحوه قرار گرفتن آنها در مواد مورد نظر و جهت گرم نمودن آنها، تقسیم بندی می‏ شوند، متداول ترین آنها عبارتند از :

  • پیچ و مهره ای
  • جانبی
  • فلنجی
  • دایره ای

البته با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های صنعت المنت سازی، انواع دیگری جهت مصارف خاص طراحی و تولید می ‏شوند.

المنت های غوطه ور پلاگین لوله ای

المنت های غوطه ور پلاگین لوله ای، جهت ظروف کوچک و متوسط با فشار 3000psi طراحی شده اند، آنها مستقیما به بدنه مخزن پیچ می‏ شوند و جنس غلاف آنها بر اساس موادی که گرم می ‏کنند، تعیین می شود.

المنت های غوطه ور کوارتز

المنت های غوطه ور کوارتز جهت آبکاری محلول های اسیدی غیر از محلول هایی که حاوی هیدروفلوریک یا فلوراید هستند، طراحی شده اند، آنها می‏ توانند PH صفر تا نه را تحمل نمایند و در برابر اسیدهای سولفوریک یا هیدرو کلریک، مقاوم هستند.

المنت های غوطه ور دایره ای

این مدل از المنت ها جهت گرم نمودن آب، حفاظت از یخ زدگی، انتقال حرارت به روغن، گرم نمودن مازوت و از این گروه از کاربردها، مناسب هستند، آنها جهت گرم نمودن مایع جاری با استفاده از پیکربندی خطوط داخلی یا جانبی طراحی شده اند. در این روش مایعات یا گازها یا بصورت اجباری و یا بطور طبیعی شروع به گردش می ‏کنند.

المنت های غوطه ور جانبی

این مدل المنت ها در داخل مخزن نصب نمی شوند و به بدنه بویلر یا مخزن پیچ نمی‏شوند و قابلیت جابجایی دارند، این مدل از المنت‏ های غوطه ور بیشتر جهت حفاظت از یخ زدگی، گرم نمودن مواد چسبناک و یا مخازن باز کاربرد دارند و یکی از قابلیت های آنها این است که جدا کردن آنها با اهداف تمیز نمودن المنت ‏ها یا جابجایی یا تعویض آنها نسبت به المنت های دیگر راحت‏ تر است.

المنت های غوطه ور فلنجی

این مدل از المنت ها کاربردهای فراوانی در گرم نمودن مایعات و آب دارند، آنها به یک فلنج متصل شده یا جوش داده شده‏ اند و فلنج معمولا دایره ای یا مستطیلی است، یکی از خصوصیت های آنها امکان طراحی در توان ها و چگالی های مختلف جهت مصارف متفاوت می باشد. یکی از مهمترین کاربردهای آنها المنت ظرفشویی صنعتی ، لباسشویی صنعتی و دوش های صحرایی است.

المنت های غوطه ور پلاگین پیچ

این مدل از المنت های غوطه ور با پیچ و مهره به مخزن متصل می ‏شوند و زمانی مناسب هستند که فضا محدود باشد یا مشکلات اتصال وجود داشته باشد. بیشترین کاربرد آنها جلوگیری از یخ زدگی مخازن است و در اندازه های مختلف تولید می ‏شوند، معمولا لوله ای شکل هستند که به یک پلاگین شش گوش رزوه دار که بر روی بدنه مخزن تعبیه شده است، متصل می ‏شوند.

المنت های غوطه ور L

این المنت ها L شکل هستند،آنها در شرایط در جه حرارت بالا که سرعت تبخیر افزایش پیدا می ‏کند، مورد استفاده قرار می گیرند، آنها در برخی کاربردها، توزیع انرژی گرمایی بهتری انجام می دهند و بهره وری بالاتری دارند.

المنت های غوطه ور گرم کننده مخزن

المنت های غوطه ور مخزن ، موادهای خاص مانند رزین ها و روغن های حراراتی را گرم می‏ کنند،  بصورتی که ویسکوزیته خود را حفظ نمایند. “ویسکوزیته” به معنای ”مقاومت مایعات در مقابل عبور جریان“ است ، این عبارت بیشتر در روغن ها مورد استفاده قرار می گیرد،  این مدل از المنت ها جهت کار تا دمای حداکثر 1000 درجه فارنهایت طراحی شده اند.

المنت های غوطه ور صنعتی سنگین

المنت های غوطه ور صنعتی از همان قوانین المنت های دیگر پیروی می‏کنند و تفاوت آنها در اندازه و نوع کاربرد آنها است.

در شکل یک المنت غوطه ور با طول 240 فوت و قدرت 2500KW را مشاهده می‏ کنید که با فلنج به مخزن متصل می شود. المنت های غوطه ور صنعتی بصورت عمودی یا افقی طراحی و بصورت خطی متصل می ‏شوند، کاربرد آنها متنوع است و ازآنها جهت گرم نمودن  مایعات ساده مانند آب تا گرم نمودن روغن و مایعات حرارتی استفاده می‏ شود .تولید المنتهای صنعتی معمولا سفارشی است و بر اساس مشخصات مورد نیاز سفارشی سازی می شوند. این مدل المنت ها دارای عناصر ثابتی هستند که همراه با یک فلنج بوده و معمولا بصورت کامل همراه با یک تابلو برق و تابلو کنترل به مشتری تحویل داده می‏شوند.

المنت های غوطه ور صنعتی در شرایط و کاربردهای مختلف مانند پردازش شیمیایی استفاده می ‏شوند، بطور کلی در هر صنعتی که نیاز است در آن دمای ماده یا مایعی کنترل شود، به یکی از این المنت ها نیاز است. طراحی و شکل و اندازه المنت غوطه ور صنعتی متفاوت از سیستم های گرمایشی سنتی می باشد، کنترل دما، چگالی و ظرفیت گرمادهی بستگی به نوع المنت و جنس و مقاومت آنها  دارد. باکس تابلو برق و کنترل ، دارای ترموستات است و عملکرد سیستم را نظارت و کنترل می نماید، وظایف باکس کنترل، ایمنی و جلوگیری از مشکل و کنترل روند عملکرد المنت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.