نماد سایت کنزا صنعت الموت

چنج اور اتوماتیک KSA-ATS

چنج اور اتوماتیک KSA-ATS

چنج اورها، سیستم هایی هستند که وظیفه سوییچ بین منابع مختلف برق در مواقع  بحرانی و در زمان قطع منبع اصلی برق را بر عهده دارند. منابع برق ورودی می توانند برق شهر، یو پی اس، دیزل ژنراتور، انرژی خورشیدی و یا دو فاز مختلف برق باشند. هدف استفاده از چنج اورها، مدیریت منابع برق ورودی و جلوگیری از خاموشی سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی خصوصا سیستمها و تجهیزاتی است. که خاموشی در آنها باعث خسارت می شود.

چنج اور مدل KSA-ATS از نوع چنج اورهای اتوماتیک می باشد. و سرعت تشخیص خطا و  سوییچ  بسیار بالایی دارد. و از وقفه یا خاموشی تجهیزات الکترونیکی، کامپیوتری و مخابراتی در حین انتقال بین منابع ورودی برق، جلوگیری می نماید.

کاربرد مهم چنج اور اتوماتیک KSA-ATS ، حفاظت از مصرف کننده ها در زمانی است. که برق آنها بواسطه UPS تامین می شود. چراکه UPS نیز می تواند بدلایلی مانند آسیب و خرابی در مدار کنترل خود، توان لازم جهت تامین برق و انرژی الکتریکی مصرف کننده های متصل به خروجی خود را نداشته باشد. و در اینصورت کلیه مصرف کننده ها خاموش خواهند شد. این مورد در صنایع حساس مخابراتی، الکترونیکی و کامپیوتری ، اهمیت زیادی دارد. چنج اور KSA-ATS با توجه سرعت بالا در تشخیص خطا و سوییچ بین منابع ورودی برق، تجهیزات حساس را بدون وقفه و خاموشی به منبع برق پشتیبان سوییچ می نماید.

چرا حفاظت از خاموشی مصرف کننده های متصل به UPS مهم است؟

همه می دانیم که UPS در مکانهایی استفاده می شود .که قطع برق یا خاموشی مصرف کننده ها و تجهیزاتی که توسط UPS سرویس دهی و مدیریت می شوند. ناخوشایند و باعث ضرر و زیان است. قطع برق تجهیزات در  صنایع مهم و حساسی نظیر بیمارستان ها، صنایع مخابراتی،شبکه های IT، سرورهای کامپیوتری، شعب بانکی، خودپردازهای بانکی، مراکز داده و دیتاسنترها، مراکز مانیتورینگ، دوربین های مدار بسته و داروخانه ها می تواند خسارت جانی و مالی بسیاری را بهمراه داشته باشد.

چنج اور

قطع ناگهانی برق در هر یک از این صنایع می تواند باعث خسارتهای جانی و مالی جبران ناپذیری شود. از تهدید جان بیماران تا از دست دادن اطلاعات و داده ها و ایجاد مغایرت ها در سیستم های بانکی و وقفه های طولانی همه و همه از مشکلاتی است که می تواند تهدید کننده باشند.

مشکل دیگر نیاز به بازدید ادواری و سرویس دوره ای UPSها در مقاطع زمانی مختلف می باشد. در این صورت معمولا مشتری مجبور است سیستم ها را خاموش نماید تا کار کارشناس یو پی اس  به اتمام  برسد. در بسیاری موارد با استفاده از چنج اورهای دستی نسبت به سوییچ خروجی و مصرف کننده به منبع دیگری مانند برق شهر اقدام می شود .و بعد از پایان کار سرویس، دوباره نیاز به خاموشی سیستمها و سوییچ دستی به UPS و روشن نمودن مجدد سیستمها و مصرف کننده ها است. از طرفی چنج اورهای دستی در بسیاری موارد باعث مشکلاتی مانند آرک فلش می‏شوند .و این مورد خود باعث بسیاری از خسارتها شده است.

تمامی این موارد می تواند باعث وقفه در سرویس دهی صنایع حساس شود. و در بسیاری موارد وقفه، یعنی خسارت های زیانبار

راه حل چیست؟

سیستم چنج اور  KSA-ATSیک سوییچ انتقال اتوماتیک یا چنج اور اتوماتیک می باشد که تمامی مراحل کار را بصورت اتوماتیک مدیریت می نماید. این سیستم حداقل دارای دو ورودی می باشد که یکی از ورودی ها بعنوان ورودی اصلی برق و ورودی دوم بعنوان ورودی پشتیبان عمل می نماید. با استفاده از این سیستم سوییچ با سرعت بالا بین منابع برق انجام می‏شود. و مهمتر از همه تمامی مراحل بصورت خودکار و بدون دخالت انسان انجام می شود. چنج اور KSA-ATS با استفاده از مکانیزم خاصی که دارد از تولید کوچکترین آرک فلش در زمان انتقال جلوگیری می نماید و امنیت بالایی در زمان سوییچ بین منابع بوجود می ‏آورد.

مزیت های چنج اور KSA-ATS

چنج اور اتوماتیک KSA-ATS مزیت های فراوانی دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می شود:

چنج اور KSA-ATS مجهز به مدار فرمان بسیار خاص است که قطع برق یا افت ولتاژ منابع برق ورودی را به سرعت تشخیص داده و با سرعت بسیار بالا نسبت به سوییچ به منبع پشتیبان فرمان می دهد. سرعت عملیات سوییچ از زمان تشخیص خطا و انتقال مصرف کننده ها به منبع پشتیبان به قدری بالا است که تجهیزات حساس مانند کامپیوترها، سیستمهای مخابراتی، تجهیزات  IT، سیستمهای بیمارستانی، دستگاه های آزمایشگاهی و از این نوع از تجهیزات حساس، بدون وقفه و کوچکترین اختلال در عملکرد به منبع برق پشتیبان منتقل می شوند. این خصوصیت بسیار کاربردی است و یکی از مهمترین مزیت های چنج اور اتوماتیک KSA-ATS محسوب می شود.

انتقال و سوییچ بین منابع برق همواره با آرک فلش همراه است. آرک فلش می تواند باعث آسیب به تجهیزات خصوصا تجهیزات حساس شود. یکی از مهمترین خصوصیت های چنج اور اتوماتیک KSA-ATS جلوگیری از تولید آرک فلش در زمان سوییچ بین منابع برق است. KSA-ATS مجهز به مکانیزمی خاص است که از ایجاد آرک فلش جلوگیری می نماید. بصور خلاصه مکانیزمی که در چنج اور اتوماتیک  KSA-ATS استفاده می شود. آنلاین نگاه داشتن منابع ورودی برق است.

سیستم چنج اور اتوماتیک KSA-ATS بصورت مداوم ورودی های برق را مانیتور می نماید و در صورتیکه به هر دلیلی خطایی مانند افت ولتاژ و قطع برق در منابع ورودی رخ دهد. نسبت به مشکل پیش آمده تصمیم گیری می نماید. همانطور که می دانید این مشکلات می تواند آسیب هایی بهمراه داشته باشند. خصوصا سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری که در این مواقع آسیب پذیرتر هستند.

چنج اور اتوماتیک KSA-ATS در این مواقع خطا را تشخیص داده .و مصرف کننده ها را به منبع برق مناسب و سالم، سوییچ می نماید.

امکان طراحی بر اساس نیاز مشتری وجود دارد:

مدارکاملا صنعتی

یکی از خصوصیات مهم چنج اور اتوماتیک KSA-ATS مدار فرمان آن است. مدار فرمان کاملا صنعتی است و در آن از قطعات الکترونیکی استفاده نمی شود. ولی در عین حال سرعت سوییچ آن بسیار بالا می‏ باشد. این خصوصیت باعث افزایش طول عمر آن می شود و سالها بدون مشکل، قادر به سرویس دهی می ‏باشد.

خروج از نسخه موبایل